از اولین روزی که ایده تاسیس مجموعه مسافرتی چارهنگام گشت ایرانیان که به اختصار شرکت چارهنگام نامیده می شود، به وجود آمد تا به امروز تمامی موسسان آن به صورت یک خانواده، دوست و متحد به مجموعه چارهنگام زحمتهای فراوانی را کشیدند و مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشتند تا بتوانند مجموعه چارهنگام را با تمامی محدودیت ها به آن چیزی که در ذهن داشتند نزدیک کنند. هدف ما فراهم کردن محیطی بوده است که همه باهم به صورت یک خانواده چارهنگام ولی با تعداد نفرات بیشتر در آن مشغول بکار شویم ونقش خود را در ارایه خدمات تخصصی مسافرتی به مسافران  به شکلی متمایز و توام با احساس مهربانی و دوستی  ایفا کنیم که این موضوع وجه تمایز ما با سایر رقبای ماست . دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان عنصری واسطه ميان عرضه كننده ی اصلی خدمات همچون تورگردان ها يا شركت های حمل و نقل و هتل ها از يك سو و گردشگران متقاضی سفر از سوی دیگر عمل می كنند.آنها در واقع پيشاني مواجهه نخستينِ متقاضيان با صنعت گردشگری به شمار می روند. توفيق يا عدم توفيق اين واسطه ها بر موفقيت يا شكست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه كنندگان خدمات گردشگری به شدت تاثيرگذار است.اين دفاتر/شرکتها با برقراری ارتباط ميان عرضه كننده و متقاضی، در واقع شكل دهنده ی بازار گردشگری هستند. و در مواردی كه اين بازار پيشتر شكل گرفته است به عنوان عاملی رونق بخش و متحول كننده بازار عمل می كنند.

هیچگاه فراموش نکنید،

شاخص موفقیت:  شما چه در داخل و چه در بیرون مجموعه چارهنگام، تا زمانی که عضوی از تیم چارهنگام  هستید، سفیرمجموعه هستید و تیم موسس شرکت چارهنگام با همان تعصب، دلسوزی و حس تعلق یک خانواده، به شما نگاه می کند. ما در مجموعه چارهنگام  معتقدیم که ارزشمند ترین دارایی ما نه ساختمان، نه تجهیزات و نه سایر اثاثه ای است که شما میبینید! ارزشمندترین دارایی ما اعضای تیم ما هستند( نیرویه انسانی).

که با صرف هزینه بسیار انتخاب شده اند، آموزش دیده اند و حرفه ای بودند و تلاش برای حرفه ایی تر دارند. تا با بهره گیری از توانایی و خلاقیت در کار تیمی  بتوانیم به هدف اصلی مان یعنی خوشحال دیدن مسافران  مان برسیم.

شاخص موفقیت: یک مراجعه کننده زمانی خوشحال می شود که عالی ترین خدمات را با لحنی صمیمانه و گره گشایی طوری که انگار میهمان خانه ما هستند، دریافت کنند. ما زمانی به هدف رسیده ایم که دقیقاً کاری را انجام دهیم که هیچکدام از رقبایمان انجام نمی دهند.

همان لحظه از انتظار مراجعه کننده فراتر رفته ایم! من به عنوان مدیر چارهنگام ، به جرات به شما می گویم رسیدن به این هدف اصلا سخت نیست! شما با آموزش هایی که می بینید کاملاً روی کارتان مسلط خواهید شد و خودتان به این نتیجه خواهید رسید

شاخص موفقیت: که هر مراجعه کننده ای که در مجموعه چارهنگام حاضر میشود حکم یک مسافر را برای ما دارد ،نباید ناراضی از مجموعه خارج شود! این تمام فلسفه وجودی خدمات ما هست! این مسئولیت تمام خانواده است.

همکار عزیز، ما قوانین ، استانداردها و دستورکار هایی داریم! ما معتقدیم این موارد ضامن موفقیت ما خواهند شد.که به عنوان شاخص در استاندارد برند آورده شده است.

شاخص موفقیت: به هیچکس اجازه ندهید تا با این استانداردها/ شاخص ها حتی شوخی کند!

شاخص موفقیت: در مجموعه چارهنگام ، “من”  نداریم، “ما”  داریم، تیم هستیم و کسی تکروی نمی کند.

هر روز ما با روز قبلمان متفاوت است و هر روز باید در حال یادگیری باشیم.

مسافران  ما مانند ، میهمان خانواده چارهنگام، حکم بالاترین مقام را برای ما دارد و همه برای ارائه خدمات عالی  با هم تمام تلاشمان را می کنیم. امیدوارم همانطور که از شما انتظار میرود، به عنوان یک فرد ارزشمند در خانواده چارهنگام، نقش خود را بخوبی ایفا کنید و به کمک یکدیگر با بهره گیری از نظرات و تجربیات شما  برند چارهنگام  را به خوش نام ترین مجموعه مسافرتی در ایران تبدیل کنیم!

 به خانواده چارهنگام  خوش آمدید…

 

“مدیران ارشد وظایف را واگذاری میکنند، اما مسئول هستند…”

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت چارهنگام

خلبان سید جواد سقایت

 

چرا باید استاندارد داشته باشیم؟

کتابچه راهنمای حاضر که در مورد استانداردهای برند چارهنگام می باشد، کلیه مشخصات کلیدی مجموعه چارهنگام را در یک مجموعه گردآوری کرده است. به همین منظور مشخصات فیزیکی و خدماتی معرف برند با احترام به حضورتان ارائه می گردد.

شما به عنوان یک همکار میبایست اطلاعات جامعی از کسانی که ما به آنها خدمات می دهیم داشته باشید. سیاست کلی خدمات در مجموعه چارهنگام بر سه اصل استوار است. مراجعه  کنندگان مان را بشناسیم، انتظارات و خواسته های آنها را بشناسیم و پیدا کنیم و بتوانیم مطابق با نیاز آنها خدمات را ارائه دهیم.

به این جهت به شرح و تفسیر موقعیت بازار شرکت چارهنگام و ماهیت اصلی برند آن نیز خواهیم پرداخت.

شاخص موفقیت: وجود استاندارد در شرکت چارهنگام باعث بوجود آمدن سیستمی که شامل فرهنگ سازمان  مهارتها و نظم و دیسیپلن است خواهد شد.

هریک از استانداردهای مندرج در این کتابچه بـــه گونه ای طراحی شده اند تا نشان دهنده کلیه جنبه های حیاتی فرهنگی و عقایدی مجموعه چارهنگام باشد. استاندارد هایی که شما با آنها آشنا خواهید شد، برگرفته شده از استانداردهای بین المللی سازمان جهانی استاندارد (ISO) و اصول مدیریت کیفیت سازمانی می باشد.

تمامی استانداردهایی که در آموزش عمومی و تخصصی مورد بحث و آموزش قرار می گیرند، ابزاری هستند برای رسیدن به یک هدف:

“ارائه خدمات مسافرتی  با ویژگی های منحصر به فرد چارهنگام”

استفـــاده هدفمند از این قبیل استانداردها عاملی حیاتی برای جلب رضایت مسافران  است. هیچ کس مایل به تجربه موارد نامطبوع و ناخوشایند نیست، در نتیجه استانداردهای حاضر تضمین کننده معرفی مواردی هستند که باید از آنها اجتناب کرده و درسایه آن امکان ارائه تجربیاتی شاخص و درخور و به یادماندنی در ذهن مشتری فراهم نمود.

وجود استاندارد به ما کمک می کند تا همیشه خدماتی با بهترین کیفیت را به مراجعه کننده خود ارائه دهیم. همه از یک روش و ترتیب تبعیت کنیم و ابزاری مناسب جهت ارزیابی کیفیت کار همکاران را بوجود بیاورد. ضمناً می توان گفت که کلیه موارد ارائه شده نمایانگر ارزشهای مجموعه چارهنگام  بوده و همواره با دقت و مراقبت لحاظ شوند.

شاخص موفقیت: استانداردهای مزبور تضمین کننده دوام نام چارهنگام  بعنوان منبع غرور و افتخار خواهند بود.

 

تاریخچه تاسیس چارهنگام

شاید برای شما به عنوان عضوی از خانواده چارهنگام  جالب باشد که تاریخچه و فلسفه وجودی جایی که به آن تعلق دارید، “چارهنگام” را بدانید.

شرکت چارهنگام گشت ایرانیان

چارهنگام از کجا شروع شد؟

هر کدام از شما در سر خود کارها و برنامه هایی چیده اید . بارها تغییر کرده ، به روز شده.

سید جواد سقایت بارها کسب و کارهای مختلفی را تجربه کرد. تلاش ها کرد برای ساخت کسب و کاری که منطبق به حال و احوالش باشد . سید محمد مهدی سقایت هم در تمام این دوران در حال درس خواندن بود. قصه ی چارهنگام از سال های اول دبیرستان مهدی (اختصار از سید محمد مهدی) شروع میشود. سال دوم دبیرستان با آشنایی چند دوست رشته ی جدیدی را انتخاب کرد . وارد مدرسه شد و سلسله مراتب را طی کرد  در اوایل تحصیل مهدی بود که سید جواد سقایت در یک روز  از آذر ماه دست پر به منزل برگشت. پیشنهادی خیره کننده برای برادرش مهدی داشت آموزشگاهی که مراتب جهت خلبان شدن او را سهل میکرد. ذوق جواد، برق چشمانش و اشتیاق او برای خلبانی مهدی آنقدر تاثیر گذار بود که همه خانواده متوجه حس او شدند. از همه خانواده به جواد پیشنهاد شد که خود او وارد این آموزشگاه شود .

جواد آرزوهایش تغییر کرده بود، فکر او به هزار مسئله مهم درگیره اما اشتیاق در  چشمانش پیدا بود. کلاس ها را ثبت نام کرد . مسیر ترقی در این رشته با سختی طی می شد. برنامه اولیه کوتاه بود اما در اجرا، این برنامه به درازا کشیده شد.

در طول آموزش با اساتید مشورت میکرد  و راهکارهایی برای ادامه مسیر می پرسید . مهدی از طریق مدرسه پیش میرفت . هرکدام در فکر خود برنامه ای ترسیم میکردند . مهدی بعد از دیپلم به این نتیجه رسید که شاید بهتر باشد مسیرش را تغیر دهد، و به سمت علاقه اش زبان انگلیسی رفت.

سید جواد در نهایت با اخذ مدرک خلبانی تصمیم خود را گرفت. او فکری بزرگ تر در سر پرورانده بود. فکر سازمانی بود بزرگ ، قوی و خلاق. شروع کرد به جمع آوری اطلاعات پیرامون فعالیت های آژانس های مسافرتی در کشور.

در همین حین بود که مهدی توانسته بود لیسانس ادبیات انگلیسی خود را بگیرد و آرام آرام آهنگ عزیمت به سربازی در سر داشت. برنامه مشخص شد . مجموعه مسافرتی با مدیریت برادران سقایت.

اقدام برای اخذ مجوز ها صورت گرفت. مرحله نام گذاری فرا رسید. جواد به تنهایی نام های مختلفی را پیدا کرده بود . مهدی حین خدمت سربازی به اسم مجموعه فکر میکرد. در نهایت جواد بود که با گشت و گذار در لغت نامه های مختلف به اسمی که منتظرش بود رسید.

دلش میخواست اسمی بر شرکت تازه تاسیس خود بگذارد که چند حس را در مخاطبان ایجاد کند. اول حس فعالیت، جنب و جوش و تحرک، دوم حس بدون توقف و تمام فصل فعال بودن و در نهایت نامی باشد که خاص و ناب باشد و در ذهن هرکس خلاقیت موسسین را نمایان کند .

از هنگامی که که ایده تاسیس مجموعه/شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی چارهنگام گشت ایرانیان که به اختصار چارهنگام نامیده می شود ، به وجود آمد تمامی موسسان آن به صورت یک خانواده دوست و متحد زحمتهای فراوانی را کشیدند و مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشتند تا بتوانند مجموعه چارهنگام را با تمامی محدودیت ها به آن چیزی که در ذهن داشتند نزدیک کنند.

کتابچه راهنمای حاضر که در مورد ساختار سازمانی مجموعه چارهنگام می باشد که تمامی مشخصات کلیدی مجموعه چارهنگام در یک مجموعه گردآوری شده است.

شاید برای شما به عنوان عضوی از خانواده مجموعه چارهنگام  جالب باشد که تاریخچه و فلسفه وجودی جایی که به آن تعلق دارید، “چارهنگام” را بدانید. اسم چارهنگام، چار همان لغت چهار ایرانیان است که در مسیر تاریخ بنابر استفاده زیاد راحت سازی شده مانند: ( چار طاقی ، چار دیواری ). هنگام، هم لغتی که معنی اوقات و زمان را ادا می کند. از اوقات چارگانه (صبح ، ظهر ، عصر و شب ) گرفته تا چهار فصل سال را میتوان در قالب همین نام ارائه کرد. بنا بر محدودیت های اداره ثبت شرکت ها نام ثبتی باید سه بخش می شد، با هماهنگی آوایی و همین طور با هدف نشان دادن ملیت شرکت نام کامل ثبتی چارهنگام گشت ایرانیان انتخاب شد.

با انتخاب نام شرکت حال وقت انتخاب محل استقرار مجموعه چارهنگام فرا رسید. با پرس و جو و گشت وگذار های بسیار با هدف های دسترسی آسان، موقعیت مناسب اجتماعی و فضای کافی و مناسب برای فعالیت بین چند گزینه مکان فعلی (بلوار ستارخان-ابتدای 12 متری نمازی جنب ساختمان پروین) انتخاب شد که با تغییرات بنیادین در ظاهر و ساختار ساختمانی آن به طرح کنونی رسید.

برای طراحی نما و دکور میبایست از متخصصین امر استفاده می شد. جواد با نگاه مدیریتی و مهدی با نگاه هنری و  ادبی خود از پس این بخش بر نمی آمدند. در این نقطه ضلع سوم برادران سقایت وارد میدان شد. سید محمد هادی سقایت که آن روزها ترم های آخر معماری دانشگاه شیراز را می گذراند، بسیار منتظر فرصت برای ابراز همراهی و همدلی بود. با انتخاب محل استقرار چارهنگام، ظاهر سازی آن به محمد هادی رسید. با استفاده از نقطه نظرهای دونفره و گاها  پنج نفره به همراه پدر و مادر خانواده سقایت ابتدا رنگ های بنفش و سیاه و سفید و ترکیب آن به عنوان ترکیب سازمانی چارهنگام برگزیده شد و این مهندس هادی سقایت بود که این رنگ ها و ترکیبات آن را در دکوراسیون و ظاهر شرکت در هم آمیخت.

در ادامه با پیشرفت در کار ساختار سازمانی با همین سه رنگ تمامی مستندات علامت گذاری و تنظیم شدند .

از آنجائیکه مراجعه کنندگان چارهنگام فقط یک گروه خاص نیستند و شامل افراد مختلف و با سبکهای مختلف زندگی هستند، این دکور و طراحی باعث خواهد شد تا مراجعه کنندگان از هر گروهی که باشند احساس غریبگی و انفصال در محیط را نداشته باشند و بتوانند با محیط ارتباطی گرم و برقرار کنند.

برای این شرکت باید یک شعار تبلیغاتی انتخاب می شد. شعاری در خور برنامه و هدف این خانواده و تیم.  مهدی با دید هنری و ادبی خود سعی می کرد از قرهنگ بین الملل و تاریخ مفهومی انتخاب کند و شعار را بر پایه آن بنویسد.

اودیسه مفهومی است که مدت ها در ذهن مهدی بود. اودیسه نام کتاب اسطوره ای به قلم هومر یونانی است که داستان برگشت فرماندهی به نام اودیسیوس از جنگ تروآ است . سفری که عموما می توانست ماه ها طول بکشد اما برای  این فرمانده جسور چند ده سال طول می کشد. این داستان در طول تاریخ پنج هزار ساله خود باعث شده لغت اودیسه مفهوم یابد . اودیسه اکنون به عنوان سفری شناخته می شود که در ذهن، فکر و اخلاقیات مسافر رشد ایجاد کند، رشدی معنوی و عظیم. آری مفهوم برازنده برند چارهنگام شکل گرفته بود .

شعار در نهایت برای کوتاهی و حس مناسب به سه لغت ختم شد.

Travel like odyssey

و فارسی آن برای اعلام مفهوم و درک بهتر به ” اودیسه وار سفر کنید ” رسید . این شعار طی ساعت ها فکر و مشورت مهدی با اساتید دوره دانشگاه  ایجاد شد تا حسی درخور برند چارهنگام در مخاطبین ایجاد کند.

حال که شما این داستان و سیر تحول را خواندید، بدون شک باید عضوی از خانواده چار هنگام باشید، ما خانواده چارهنگام همه با هم پیشرفت میکنیم تا با تلاش و بهره وری از تجربیات هم  این سه رنگ و برند چارهنگام را به سمت پیشرفت رهنمون کنیم.

شرکت چارهنگام گشت ایرانیان

ایده اصلی طراحی چارهنگام و آشنایی با قستمهای مختلف در مجموعه

شرکت های خدمات مسافرتی عموما از 2 دپارتمان مهم :  صدور و خرید بلیت های هواپیما و رزرو خدمات تور تشکیل میشوند ودر کنار آن دپارتمان مالی و حسابداری کنترل فرآیندهای مالی آن شرکت ها را پیگیری میکند.

شرکت چارهنگام با نگاه به آینده و با هدف روان سازی فرآیندها در کنار این دپارتمان های اصلی دپارتمان هایی مانند ارتباط با مشتریان ،IT، تنوع در  تورهای طبیعت گردی، تورهای ورودی به کشور از جمله بخش سلامت، تبلیغات و بازاریابی، بخش حقوقی، ویزا هاو وقت سفارت ها را ایجاد کرد.

حال این ارکان وفعالیت های مربوط به هر دپارتمان را توضیح میدهیم .

  • دپارتمان رزرو صدور بلیت:

دپارتمان رزرو وصدور بلیت شامل بخش های جزیی نظیر صدور بلیت های زمینی وریلی،پروازهای داخلی وپروازهای خارجی ،انواع چارترها خواهد بودکه خدمات هر کدام از نام آنها کاملا قابل درک است.

  • دپارتمان تور:

 دپارتمان تورشامل بخش تور خارجی هستیم که شامل برنامه ریزی تورهای داخلی هوایی،زمینی وریلی است.درادامه شاهد بخش تورهای خارجی هستیم که آن هم خدمات تورهای هوایی،زمینی وریلی را درکنار بخش های صدور ویزا بیمه مسافرتی ارائه میدهد .

این دو دپارتمان اصلی دارای یک مدیرفنی بانگاه تخصصی به مقوله خودرا دارا می باشد تا نظرات پرسنل بهتر وکامل تر صورت گیرد.

  • دپارتمان IT:

دپارتمان IT  دراین شرکت وظیفه بررسی و پیشبرد فعالیت های این سازمان در فضای مجازی را به عهده دارد. تحقیقات پیرامون شبکه های مجازی، نحوه فعالیت درآنها، پیشبرد در فضای مجازی، پشتیبانی وب سایت و… ازجمله وظایف پرسنل این دپارتمان می باشدکه تحت نظارت مدیر IT  مجموعه فعالیت خواهند کرد.

  • دپارتمان مالی و حسابداری:

در دپارتمان مالی و حسابداری شرکت همان طور که قبلا ذکر شد تمام فرآیند مالی بررسی ضبط و ثبت میگردد پس از بخش صندوق، حسابدار و بخش مالیاتی و دارایی تشکیل خواهد شد که بر مسیر مالی نظارت وکنترل را برعهده خواهد داشت.

  • دپارتمان ارتباط بامشتریان CRM:

دپارتمان ارتباط با مشتریان نیز از بخش های ثبت ورسیدگی به شکایات، بخش نظرسنجی ها،CRM  و بخش تحقیق وتوسعه تشکیل شده است. این دپارتمان به طور موازی با دپارتمان بازرگانی همکاری کرده و هر دو تلاش خواهند کرد مشتریان جدید وارد سیستم کرده و ارتباط شرکت چارهنگام با مشتریان گذشته را تثبیت نمایند.

  • دپارتمان تبلیغات و بازاریابی:

دپارتمان بازرگانی هم با هدف جذب وحفظ مشتریان جدید با بهره گیری از اطلاعات بخش با بهره گیری از اطلاعات بخش تحقیق و توسعه وتوانایی بالقوه دپارتمان های فروش متشکل از مدیر بازرگانی، و تیم بازاریابان فعالیت های خود را پی خواهد گرفت.

  • دیجیتال مارکتینگ:

بازاریابان دیجیتال روی شاخص­‌های کلیدی عملکرد خاصی متمرکز هستند و با توجه به آنها و سنجش دقیق‌­شان، بازدهی هریک از کمپین‌­های مختلف خود در کانال‌­های مختلف را اندازه‌گیری می‌کنند و با این نتایج بهترین آن­ها را اجرا می‌­کنند.با استفاده از ابزارهای، آنالیز و تحلیل داده- بهینه‌سازی موتور جستجو- ایمیل مارکتینگ- تبلیغات کلیکی- تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی- مدیریت شبکه‌های اجتماعی و تحلیل آن- ارسال پوش نوتیفیکیشن- انتشار رپورتاژ آگهی- کوتاه‌کننده‌ی لینک -چت آنلاین

  • کارشناس تحقیق وتوسعه Research and development (R&D) پروژه:

کار خلاقانه‌ای گفته می‌شود که به‌طور سیستماتیک انجام می‌شود تا به دانش موجود بیفزاید و این دانش را برای ابداع کاربردهای تازه به‌کارببرد.عامل های تغییر در سازمان، شایستگی استراتژیک برای موفقیت تجاری هستند. مدیران پروژه، مهارت های افراد را برای ایجاد اعتماد و ارتباط در میان همه ذینفعان پروژه را حمایت می کند.

  • تورهای طبیعت گردی:

یا همان اکوتوریسم نوعی از گردشگری است. در طبیعت گردی، گردشگران به دامان طبیعت می‌روند و به تماشای مناظر بی‌نظیر، گونه‌های گیاهی و جانوری می‌پردازند. این نکته را فراموش نکنید که صرفا دیدار از محیط زیست و مناظر طبیعی مطرح نیست. آموزش و سودرسانی به جوامع محلی هم بسیار واجب است. «بوم گردشگری سفری مسئولانه به مناطق طبیعی است که در آن به حفظ محیط زیست و رفاه مردم محلی تأکید شود.”

علاوه بر این‌ها طبیعت گردی نوعی ورزش هم هست. ورزشی سالم، پرنشاط و البته انسان ساز که از دوران قدیم هم مورد توجه بسیار بوده. عشق به ماجراجویی و تماشای طبیعت شگفت انگیز همواره شما را وادار به دیدن طبیعت و دیدن جاذبه‌های شگفت انگیز آن می‌کند.

  • تورهای ورودی (گردشگری، سیاحت و سلامت، درمان):

عبارت است از سفر افراد غیر مقیم به یک کشور و به عبارتی وارد شدن آنها به مرزهای سیاسی یک سرزمین. تمامی خدمات مورد نیاز مسافران را از جمله خدمات مربوط به اسکان یا حمل و نقل و … را از صفر تا صد ارائه کنند و یا با بستن قرارداد هایی به ارائه خدمات بپردازند.

  • بخش حقوقی:

مجموعه قواعدی ست که از طریق موسسات اجتماعی یا دولتی، جهت تنظیم رفتار ایجاد و اعمال می‌شود.

  • ویزاها و وقت سفارت:

ویزا یک مجوز مشروط است که به شهروندان یک کشور خارجی اعطا می شود. به این ترتیب ویزا به آن ها اجازه می دهد که وارد آن کشور شوند، در آن کشور اقامت داشته باشند و یا آن کشور را ترک کنند. اگر قصد اخذ ویزای یکی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و … را داشته باشید؛ باید قبل از مراجعه به سفارت از این مرکز وقت بگیرید. با اخذ این وقت ملزم می شوید تا در تاریخ و ساعتی که برای شما مشخص شده است به سفارت مراجعه کنید. در حقیقت وقت سفارت برای ایجاد نظم بیشتر در سفارت ارائه می شود. به این ترتیب خبری از صف های طولانی، هرج و مرج و بی نظمی در سفارت نیست. متقاضیان اخذ ویزا می توانند به راحتی و بدون هدر رفتن زمان اقدام به ارائه درخواست خود مبنی بر اخذ ویزا به سفارت نمایند.

 

ارزش های بنیادین چارهنگام

  1. تمام افرادی که در مجموعه چارهنگام کار می کنند ارزشمند هستند و قابل احترام. ما همه یکسانیم و با احترام با هم برخورد میکنیم.
  2. خدمات ما ،روحیه مثبت و دیدگاه مهربانانه ما باعث شده تا مسافران در مرکز هر کاری که ما می کنیم باشند.
  3. ما همه عضو یک خانواده ایم . موفقیت یک نفر موفقیت همه محسوب می شود. ما با کمال صداقت کار می کنیم و فقط با کمک همدیگر میتوانیم موفق شویم.
  4. ما مسئول هر کاری که می کنیم هستیم. ما مسئول بهداشت، ایمنی و راحتی کاری که انجام میدهیم هستیم.
  5. وفاداری ما مسئولیم تا برای خود و مجموعه چارهنگام هر روز احترام کسب کنیم. ما به قولی که می دهیم و به خانوداه چارهنگام وفادار هستیم.  شرکت چارهنگام  متعلق به همه ماست.
  6. ما از تمام هوش خود استفاده می کنیم تا راه های جدید کشف کنیم تا کارمان را بتوانیم راحت تر، بهینه تر و با کیفیت تر انجام دهیم.
  7. کلیه پرسنل خود را مسئول در برنامه ریزی و تلاش در جهت بهبود کیفیت ببینند
  8. منافع خود را منافع همه و مجموعه ببینند
  9. گزارش کاری پایان هر ماه پرسنل به صورت مکتوب یا ایمیل که شامل سه بخش اصلی 1- مرجعین 2- فروش وخدمات 3- تلاش ها و فعالیت های تحقیقی وتوسعه می باشد را ارائه دهند
  10. حذف وسایل اضافه از اطراف و نظافت محیطی مد نظر قرار دهند
  11. تاثیرات مثبت در پیشرفت فردی و سازمانی بهبود اطلاعات پرسنل و تاثیر مثبت در پاسخگویی به مراجعین و اهداف نحوه ارائه خدمت به سبک مجموعه چارهنگام همراه با شناسایی ذائغه مشتریان که جزء اهداف مجموعه هستند را مد نظر داشته باشند
  12. پیدا کردن شیوه صحبت های جدید با واژگان تاثیر گذار در ایجاد فاصله با رقبا و تایید بر اهمیت و جذابیت این فعالیت در روند پیشرفت

 

آنچه چارهنگام ارائه می‌دهد

  • اصلی­‌ترین دلیل دعوت مجموعه چارهنگام از علاقمندان به سفر برای همراهی با خود، توجه سازمانی­‌اش به سفر جهت مدیریت اوقات فراغت است؛ چون با استفاده از پتانسیل­‌ها و تجربیات عملی که با آنها زاده شده و به بلوغ رسیده، قصد دارد تا مفهوم سفر را به مفاهیم امروزی و جهانی است ، نزدیک­‌ترکند تا علاوه بر تفریح و تفرج از طریق تفسیر میراث‌، سفرها را به قله‌های زندگی همراهان خود تبدیل کند.
  • مجموعه چارهنگام مشتاق و مفتخر است که با نهایت سرعت و دقت ممکن در کسب رضایت مشتریان خود از طریق توجه به خواسته­‌هایشان و حتی تأثیر در افق دید و سطح توقعشان، گام بردارد و از طریق تولید محصول و خدمات علمی‌، فنی و حرفه‌ای‌ که مخاطبان و مشتاقان خود را دارد، خانواده‌ای همسان و سفر دوست را گرد‌هم آورد.
  • مجموعه چارهنگام سیستمی را ایجاد نموده تا بتواند پس از ورود افراد علاقه‌مند، آنان را تا تخصص و اشتغال پایدار در این صنعت پردازش و پرورش دهد و آنها را به سلولی فعال در کالبد خود یا صنعت گردشگری بدل کند.
  • ما با استمرار امید، مفهوم اصلی موفقیت و مقصودمان را تولید ارزش، اشتغال وثروت برای سرزمینمان می­‌دانیم و انتقال آگاهی، ایجاد مسئولیت، حفاظت و صیانت از منافع آیندگان و همچنین بهبود فرآیندها و کیفیت عملکردمان، دغدغه هر روزمان است.
  • به مراجعان، فراگیران و مشتریان این اطمینان را می‌دهیم که با کمال خوش‌رویی و احترام و رعایت عدالت و انصاف، از ایشان استقبال نماییم و با دقت و صبر به صحبت‌ها و خواسته‌های ایشان گوش نماییم و حداکثر تلاش خود را در پاسخگویی دقیق، سریع، موثر، کارآمد، شفاف و راهنمایی به موقع و ارائه اطلاعات و خدمات منطبق با مقررات سازمان، با توجه به سه اصل مهم صمیمیت، صداقت و صراحت انجام دهیم.
  • ضمن معرفی خود و مسئولیت سازمانی، در پاسخگویی و تماس با مراجعان تلفنی با متانت، صدای آرام، واضح و شمرده صحبت می‌کنیم تا حقوق مراجعان و خدمت‌رسانی شایسته به ایشان را پاس بداریم و با کمال خوش‌رویی از ارباب رجوع استقبال و پس از انجام دادن کار، او را بدرقه می‌نماییم؛ زیرا ارباب رجوع دلیل وجودی و ولی نعمت ماست.
  • خوش‌رویی، متانت و رعایتاصول انسانی و اخلاقی با فراگیران، مراجعان و همکاران سرلوحه رفتارمان است؛ زیرا پندار، گفتار و کردار نیک گویای شخصیت پسندیده است.
  • به اصل مهم رازداری و حفاظت از اسرار در اطلاعات و اسناد شخصی، سازمانی، توجه ویژه داریم و بدان پایبندیم.
  • انتقال آگاهی، ایجاد مسئولیت، حفاظت و صیانت از منافع آیندگان و همچنین بهبود فرآیندها و کیفیت عملکرد همراه با احترام به مراجعان، فراگیران، اساتید، مشتریان و همکاران، دغدغه هر روز ما است؛ زیرا مجموعه چارهنگام متعلق به همه ما و محل رشد و بالندگی است.
  • با تمرکز بر روی رضایت مشتریان و ارائه کیفیت حداکثری خدمات تخصصی، ضمن وفادار ماندن به حفاظت از میراث بشری و سرزمینی، منافع آیندگان و فرهنگ کهن اقوام، خود را ملزم به صیانت و حتّی آموزش این شیوه تفکر می‌دانیم و حفظ ارزش‌ها، پایداری محیط‌زیست و رصد بازتاب‌های اخلاقی، فرهنگی، عملی و علمی رفتارهای سازمان خود را وظیفه اصلی خود می‌دانیم.
  • عالم هستی و طبیعت زیبا بر نظم و آراستگی بنا شده است و ما ضمن تو جه به انضباط در خود، محیط کار و فعالیت‌ها، در جلوگیری از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال مجموعه چارهنگام، همه تلاش خود را می‌نماییم و از مصرف هر آنچه با پایداری محیط‌زیست در تضاد باشد، اجتناب می‌کنیم.
  • تجربیات،نظرات، پیشنهادات، انتقادات و بازخوردهای همکاران و مراجعه‌کنندگان را مشتاقانه گوش می‌دهیم و آن را منبع گرانبهایی برای بهبود عملکرد خود می‌دانیم و از آنها در اصلاح نقایص و ارتقاء خدمت‌رسانی استفاده می‌کنیم؛ زیرا خدمت به جامعه را خدمت به خود می‌دانیم و با رعایت احترام و ادب نسبت به مراجعین، همکاران و به ویژه پیشکسوتان، به فرهنگ پاسخگویی، نقدپذیری، مسئولیت‌پذیری و اعتماد متقابل پایبندیم.
  • ما همواره خدا را حاظر و ناظر بر فعالیت های خود می دانیم.
  • ما همواره احترام گذاری به همکاران ، مدیران و مشتریان را سرلوحه امور خویشتن قرار می دهیم .
  • ما سعی می کنیم تا با روحیه مثبت و دیدگاه مهربانانه باعث شویم روحیه کار گروهی و جمعی در مسیر خرسندسازی مشتریان ایجاد و تقویت گردد.
  • ما با کمال صداقت کار می کنیم و اطمینان داریم که موفق خواهیم شد.
  • ما پاسخگوی تمامی وظایف و مسوولیت های خود بوده و از فرافکنی به شدت پرهیز خواهیم کرد.
  • ما به تمامی تعهدات و قرارهایی که پذیرفته ایم ، وفادار خواهیم بود و از هیچ تلاشی در راه انجام تعهدات خود کوتاهی نخواهیم کرد.
  • ما تلاش خواهیم کرد که از تمامی دانش ، تجربه و سایر توانمندی های خود در راه دستیابی به اهداف سازمانی بهره برداری و بهره گیری نماییم.
  • ما همواره سعی خواهیم نمود که در انجام وظایف محوله ، کیفیت و مرغوبیت در ارائه خدمات به مشتریان و ارباب رجوع را مد نظر قرار دهیم.
  • ما در اجرا فعالیت های خود ، همواره به بهبود مستمر فکر می کنیم و با استفاده بهینه از منابع سازمانی به سمت بهره وری گام بر می داریم
  • هر کاری که لازمه انجام میدهیم تا مراجعه کننده راضی و خوشحال مجموعه ما را ترک کند.
  • ما انتظارات مراجعه کننده را نه تنها برآورده می کنیم بلکه واقعاً فراتر از آنها می رویم.
  • همیشه با مراجعه کننده با احترام و ادب، حرفه ای و مهربانانه برخورد می کنیم.
  • کار هر مراجعه کننده را، هرچقدر کوچک و هر چقدر بزرگ، با دقت و ظرافتی انجام می دهیم تا بتوانیم بالاترین کیفیت را کسب کنیم.
  • خواسته هر مراجعه کننده را با 6 دانگ حواسمان انجام می دهیم.
  • قدرت اصلی ما در ارزشهایی که ما به آن اعتقاد داریم نهفته است.

 

بیانیه ماموریت

شرکت چارهنگام مجموعه ای  است که از انگیزه‌ی والای انتقال دانش و آگاهی، ایجاد مسئولیت و تولید شغل، ثروت و ارزش در عین حفاظت از منابع طبیعی کشورمان، نشات شده است و در حالی که فعالیت خویش را سمت و سو داده، امیدوار است تأثیر فرهنگ سازمانی اش بر روی جامعه عیان شود.

شرکت چارهنگام  با برنامه­‌ریزی و سرمایه­‌گذاری در حوزه آموزش، می‌­کوشد تا نقش خود را در حفظ سرزمین و منافع آیندگان ایفا کند و در عین حال آمادگی دارد تا از طریق مشارکت و پذیرش هر نوع همراهی علمی، عملی، حرفه‌­ای و غیره از سوی همت پرسنل دغدغه خود گمارده و  مسیرش را با مسئولیت درجهت رسیدن به اهدافش بپیماید .

 

شعار چارهنگام چیست؟

ما هر کاری که می کنیم در راستای این است که بهترین باشیم و انتخاب اول باشیم. شعار ما در مجموعه چارهنگام  بر آمده از قلبمان و نشانگر تمامی اهداف، نحوه انجام فعالیت ها یمان می باشد. این شعار باید در هر کار که ما انجام میدهیم نمایانگر باشد و تمام مراجعین ما حس کنند که این یک شعار نیست و دقیقاً همان دیدگاهی است که ما در تمامی کارهایمان داریم.

با توجه به متغیر های تاثیر گذار در صنعت گردشگری از جمله عوامل بیرونی مانند صنعت و سیاستهای خارجی و همینطور عوامل درونی زیر ساخت های کشور و به دلیل تمرکز مجموعه چارهنگام به منابع انسانی مانند تفاوت های فردی هر پرسنل. این عوامل باعث مهیج شدن و تنوع صنعت گردشگری میشود لذا، اودیسه را که مفهومی است از شور وهیجان با برگفته شدن از کتاب اسطوره ای به قلم هومر یونانی است که داستان برگشت فرماندهی به نام اودیسیوس از جنگ تروآ است . سفری که عموما می توانست ماه ها طول بکشد اما برای  این فرمانده جسور چند ده سال طول می کشد. این داستان در طول تاریخ پنج هزار ساله خود باعث شده لغت اودیسه مفهوم یابد . اودیسه اکنون به عنوان سفری شناخته می شود که در ذهن، فکر و اخلاقیات مسافر رشد ایجاد کند، رشدی معنوی و عظیم. آری مفهوم برازنده برند چارهنگام شکل گرفته می شود.

ادیسه وار سفر کنید!     TRAVEL LIKE ODYSSEY

رسالت سازمانی ما چیست؟

رسالت سازمانی بیانیه ای است که در جواب فعالیت ما چیست؟ از طرف مدیران سازمان اعلام می گردد. در این بیانیه ما می گوئیم “دلیل موجودیت ما یا علت وجودی ما چیست؟ چه چیز ما را از سایر مجموعه های مشابه متمایز میکند؟ و کارهای خود را چگونه انجام میدهیم؟ مشتریان ما چه کسانی هستند و چه اهداف بلند مدتی را دنبال میکنیم؟

شامل، ماموریت، فرهنگ سازمان، و آن چیزی است که در سازمان برای خودس تعریف میشود، فلسفه وجودی سازمان ، رویه و تمام عوامل تاثیر گذار و در آخر شخصیت مجموعه چارهنگام را در خود قرار می دهد.

در چارهنگام رسالت سازمانی ما به شرح ذیل میباشد:

مجموعه چارهنگام در تلاش است متنوع ترین، با احساس ترین و با کیفیت ترین خدمات گردشگری را گسترش دهد”

همان طور که بیانیه شرکت چارهنگام به راحتی توضیح می دهد، فعالیت مجموعه چارهنگام مربوطه به ارائه خدمات ایرانگردی ، مسافرتی ، جهانگردی است.

 

چشم انداز و آرزوی ما چیست؟

افق سازمانی همان آروزیی است که هر سازمان و یا نهادی برای خود دارد. در شرکت  چارهنگام  بزرگترین آروزی ما که همه دوست داریم به آن برسیم:

مجموعه چار هنگام  از طریق توجه دانش‌محور به فرآیندهای درونی و بیرونی سازمان و آرمان­‌های مورد تصورش، خود را در جایگاهی که در نظر دارد، می­‌بیند و عوامل اصلی فرهنگ سازمانی خود را با توجه به اصول علمی مدیریت بر آموزش دائمی، پایش، ارزیابی عملکرد و پیشرفت کارکنان و مدیران خود قرار داده است. مجموعه چارهنگام برای رسیدن به خواسته‌هایش در راستای اهداف و مسیر سازمان، از اصل مشارکت و کار گروهی استفاده می کند و این در حالی است که چشم اندازش را تا جایی گسترانده که مشتری نهایی‌اش جوامع و منافع نسل­‌های آینده است. مجموعه چار هنگام سازمانی است که افراد علاقه‌مند و حرفه‌ای را در دل خود جای داده و اطمینان خاطر دارد که مسیر تحقق آرمان­‌های پر فراز و نشیب این چشم انداز را  طی خواهد نمود .

“ایجاد / توسعه یکپارچه حس خوب کار گروهی در تمام قسمتها”

این یعنی اینکه:  ما هر کاری که می کنیم در راستای این است که بهترین اثر در اولین انتخاب داشته باشیم.

 

سخن آخر…

امیدواریم در کنار چارهنگام بهترین لحظات زندگیتان را تجربه کنید.